Psycholog szkolny 2023-2024 – p. Weronika Bąk
godziny pracy psychologa szkolnego: poniedziałek 9.00-14.00; wtorek: 8.15-12.15; środa: 10.00-16.00 w tym 14.00-15.00 – konsultacje; czwartek: 8.15-12.15; piątek: 9.00-13.00
Rok Szkolny 2020/2021
WSPARCIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE
DLA DZIECI, UCZNIÓWI RODZICÓW
I Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Puszczykowie
ul. Jana Żupańskiego 2
tel. 61 22 45 168
e-mail: ppppuszczykowo@powiat.poznan.pl
II Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Kórniku ( filia )
ul. Błażejewska 63
tel. 61 8190495 lub 797523252
e-mail: ppppuszczykowo.kornik@powiat.poznan.pl
III Zespół PP
PSYCHOLOG- mgr Sonia Frąckowiak-Teper
e-mail: sfrackowiakteper@gmail.com
GODZINY PRACY ( GABINET):
PONIEDZIAŁEK 10:00-13:00, 15:00-16:00
WTOREK 9:00-13:00, 15:00-16:00
ŚRODA 9:00-13:00
CZWARTEK 10:00-16:00
PIĄTEK 9:00-12:00
Dyżury w roku szkolnym 2018/2019:
Dyżur psychologa dla rodziców:
11 września 15:30 – 17:00
14 września 15:00 – 17:00
W celu umówienia spotkania należy skontaktować się pod adresem:
e – mail: milenakoterba@gmail.com
lub tel.: 618 170 310
Ciekawe artykuły:
Dziecko Krzywdzone. Teoria, badania, praktyka: http://dzieckokrzywdzone.fdds.pl/index.php/DK
„Apel Twojego Dziecka”
http://dziecisawazne.pl/apel-twojego-dziecka-janusz-korczak/
Psycholog szkolny
Czym zajmuje się psycholog szkolny?
Psycholog szkolny to osoba, która zajmuje się w szkole pierwszą pomocą psychologiczną. Oznacza to, że mogą się do niego zgłosić wszystkie osoby, tworzące szkolną społeczność (uczniowie, rodzice uczniów, nauczyciele), które borykają się z różnego rodzaju problemami emocjonalnymi, życiowymi, związanymi z funkcjonowaniem w grupie społecznej oraz nauką szkolną. Psycholog rozpatrzy indywidualnie każdą sprawę i wskaże odpowiednie środki zaradcze. W większości przypadków będą to zajęcia terapeutyczne lub konsultacje indywidualne prowadzone na terenie szkoły. Może się jednak zdarzyć, że konieczna będzie pomoc psychoterapeutyczna dla dziecka i jego rodziny, bądź też specjalistyczna (np. lekarza neurologa czy psychiatry dziecięcego) – w takich przypadkach będzie można uzyskać konkretną poradę odnośnie ścieżki dalszego postępowania.
Pierwszym krokiem na ścieżce pomocy jest zawsze diagnoza psychologiczna. Obejmuje ona charakterystykę szerokiego zakresu funkcji psychicznych: rozwój intelektualny i poznawczy (myślenie, pamięć, uwaga, spostrzeganie itp.), rozwój emocjonalny (osobowość, temperament itp.), rozwój społeczny. Polega na obserwacji zachowania uczniów mających trudności szkolne, przeprowadzeniu wywiadu z jego rodzicami i nauczycielami, dokonaniu badania psychologicznego dziecka. W efekcie postawiona diagnoza pozwala określić obszar trudności dziecka, ukazać jego potencjalne możliwości oraz określić odpowiednią formę pomocy psychologicznej.
Rola psychologa szkolnego polega także na prowadzeniu działań psychoedukacyjnych i profilaktycznych. Psychoedukacja oznacza przekazywanie informacji o prawidłowościach rządzących naszym rozwojem psychicznym i społecznym. Profilaktyka jest działaniem mającym zapobiec wystąpieniu jakichś poważniejszych trudności, pokazującym jak uniknąć pewnych niebezpieczeństw oraz tak kierować swoim życiem, by było ono satysfakcjonujące. Psychoedukacja i profilaktyka odbywa się w formie: zajęć integracyjnych i psychoedukacyjnych; realizacji we wszystkich klasach, w formie warsztatowo-treningowej, treści programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki.
Psycholog szkolny udziela pomocy również rodzicom uczniów. Pomoc ta odbywa się poprzez spotkania indywidualne w konkretnych problemach: udzielanie rodzicom porad ułatwiających rozwiązanie przez nich trudności w wychowaniu własnych dzieci. Zadaniem psychologa jest też wspieranie rodziców w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne ucznia. Pomoc dla rodziców udzielana przez psychologa szkolnego ma też na celu umożliwienie im rozwijania swoich umiejętności wychowawczych.
Kto może skorzystać z porady psychologa?
Uczniu, do psychologa szkolnego możesz przyjść, gdy:
Rodzicu, do psychologa szkolnego możesz przyjść lub zadzwonić, gdy:
PUBLIKACJE PSYCHOEDUKACYJNE:
http://www.bc.ore.edu.pl/publication/167
http://www.bc.ore.edu.pl/dlibra/publication?id=198&from=pubindex&dirids=23&tab=1&lp=1
Psycholog
Milena Werner