Szkoła Podstawowa w Radzewie

Godło Orła Białego

Szkoła Podstawowa w Radzewie, ul. Dworzyskowa 3, 62-035 Radzewo

        tel. 61 8170 310, email: sekretariat@szkolaradzewo.pl

Psycholog szkolny 2023-2024 – p. Weronika Bąk

godziny pracy psychologa szkolnego: poniedziałek 9.00-14.00; wtorek: 8.15-12.15; środa: 10.00-16.00 w tym 14.00-15.00 – konsultacje; czwartek: 8.15-12.15; piątek: 9.00-13.00

Rok Szkolny 2020/2021

WSPARCIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE
DLA DZIECI, UCZNIÓWI RODZICÓW
I Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Puszczykowie
ul. Jana Żupańskiego 2
tel. 61 22 45 168
e-mail: ppppuszczykowo@powiat.poznan.pl

II Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Kórniku ( filia )
ul. Błażejewska 63
tel. 61 8190495 lub 797523252
e-mail: ppppuszczykowo.kornik@powiat.poznan.pl

III Zespół PP

PSYCHOLOG- mgr Sonia Frąckowiak-Teper
e-mail: sfrackowiakteper@gmail.com
GODZINY PRACY ( GABINET):
PONIEDZIAŁEK 10:00-13:00, 15:00-16:00
WTOREK 9:00-13:00, 15:00-16:00
ŚRODA 9:00-13:00
CZWARTEK 10:00-16:00
PIĄTEK 9:00-12:00

 


Dyżury w roku szkolnym 2018/2019:

Psycholog Milena Werner 
poniedziałek 11:00-15:00
wtorek  12:00- 15:15
piątek 8:00-11:15
dyżur w pierwszy poniedziałek miesiąca od godz. 15:00-17:00
Pedagog Ania Nowak 
poniedziałek  10:00-13:00
wtorek 11:00-12:00
środa  10:00-13:00
czwartek 11:00-13:00
piątek 11:00-13:00
Dyżur wakacyjny:
16/07/2018
13/08/2018
Kontakt w celu umówienia spotkania: milenakoterba@gmail.com

Dyżur psychologa dla rodziców:

11 września 15:30 – 17:00

14 września 15:00 – 17:00

W celu umówienia spotkania należy skontaktować się pod adresem:

e – mail: milenakoterba@gmail.com

lub tel.: 618 170 310

 

Ciekawe artykuły:

Dziecko Krzywdzone. Teoria, badania, praktyka: http://dzieckokrzywdzone.fdds.pl/index.php/DK

 

„Apel Twojego Dziecka”

http://dziecisawazne.pl/apel-twojego-dziecka-janusz-korczak/

Psycholog szkolny

Czym zajmuje się psycholog szkolny?

Psycholog szkolny to osoba, która zajmuje się w szkole pierwszą pomocą psychologiczną. Oznacza to, że mogą się do niego zgłosić wszystkie osoby, tworzące szkolną społeczność (uczniowie, rodzice uczniów, nauczyciele), które borykają się z różnego rodzaju problemami emocjonalnymi, życiowymi, związanymi z funkcjonowaniem w grupie społecznej oraz nauką szkolną. Psycholog rozpatrzy indywidualnie każdą sprawę i wskaże odpowiednie środki zaradcze. W większości przypadków będą to zajęcia terapeutyczne lub konsultacje indywidualne prowadzone na terenie szkoły. Może się jednak zdarzyć, że konieczna będzie pomoc psychoterapeutyczna dla dziecka i jego rodziny, bądź też specjalistyczna (np. lekarza neurologa czy psychiatry dziecięcego) – w takich przypadkach będzie można uzyskać konkretną poradę odnośnie ścieżki dalszego postępowania.

Pierwszym krokiem na ścieżce pomocy jest zawsze diagnoza psychologiczna. Obejmuje ona charakterystykę szerokiego zakresu funkcji psychicznych: rozwój intelektualny i poznawczy (myślenie, pamięć, uwaga, spostrzeganie itp.), rozwój emocjonalny (osobowość, temperament itp.), rozwój społeczny. Polega na obserwacji zachowania uczniów mających trudności szkolne, przeprowadzeniu wywiadu z jego rodzicami i nauczycielami, dokonaniu badania psychologicznego dziecka. W efekcie postawiona diagnoza pozwala określić obszar trudności dziecka, ukazać jego potencjalne możliwości oraz określić odpowiednią formę pomocy psychologicznej.

Rola psychologa szkolnego polega także na prowadzeniu działań psychoedukacyjnych i profilaktycznych. Psychoedukacja oznacza przekazywanie informacji o prawidłowościach rządzących naszym rozwojem psychicznym i społecznym. Profilaktyka jest działaniem mającym zapobiec wystąpieniu jakichś poważniejszych trudności, pokazującym jak uniknąć pewnych niebezpieczeństw oraz tak kierować swoim życiem, by było ono satysfakcjonujące. Psychoedukacja i profilaktyka odbywa się w formie: zajęć integracyjnych i psychoedukacyjnych; realizacji we wszystkich klasach, w formie warsztatowo-treningowej, treści programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki.

Psycholog szkolny udziela pomocy również rodzicom uczniów. Pomoc ta odbywa się poprzez spotkania indywidualne w konkretnych problemach: udzielanie rodzicom porad ułatwiających rozwiązanie przez nich trudności w wychowaniu własnych dzieci. Zadaniem psychologa jest też wspieranie rodziców w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne ucznia. Pomoc dla rodziców udzielana przez psychologa szkolnego ma też na celu umożliwienie im rozwijania swoich umiejętności wychowawczych.

Kto może skorzystać z porady psychologa?

Uczniu, do psychologa szkolnego możesz przyjść, gdy:

  • chciałbyś z kimś porozmawiać,
  • masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać,
  • masz złe samopoczucie, coś Cię dręczy,
  • stoisz przed trudnym wyborem i potrzebujesz pomocy w podjęciu decyzji,
  • chcesz opowiedzieć o czymś, co ci się przydarzyło,
  • masz problemy w rodzinie, trudną sytuację w domu,
  • masz problemy w relacjach z innymi uczniami,
  • ktoś z twojego otoczenia ma problem i czujesz, że potrzebuje pomocy.

Rodzicu, do psychologa szkolnego możesz przyjść lub zadzwonić, gdy:

  • chcesz lepiej zrozumieć swoje dziecko,
  • chcesz dowiedzieć się jak pracować ze swoim dzieckiem w domu,
  • potrzebujesz wsparcia, porady w trudnej sytuacji,
  • martwisz się zachowaniem swojego dziecka,
  • potrzebujesz pomocy psychologicznej.

 

PUBLIKACJE PSYCHOEDUKACYJNE:

http://www.bc.ore.edu.pl/publication/167

http://www.bc.ore.edu.pl/dlibra/publication?id=198&from=pubindex&dirids=23&tab=1&lp=1

 

                                                                                                                                                                                                                            Psycholog

Milena Werner 

 

Created by TMPSC